Lap tetejére

Regisztráció

Miért érdemes?

Mutasd meg a világnak, hogy Te milyen Gamer vagy! Valós idejű állapotfrissítések, barátaid követése, közösségi tevékenység egyedi csoportokban és a fórumon.
Formáld Te is a GAMERS közösségét, ahol aktivitásoddal tapasztalati pontokatk gyűjthetsz, szinteket léphetsz és egyedi rangokat szerezhetsz.
Interaktív komment rendszerünk segítségével azonnali interakcióba kerülhetsz a hazai játékos társadalommal.
Írj a szerkesztőknek, levelezz barátaiddal és kapj mindenről élőben értesítést!
Kövesd kedvenc témáidat, és juss hozzá a publikálás pillanatában a számodra érdekes hírekhez és cikkekhez!
Utoljára maradt a legütősebb kártyánk!
Az első olyan hazai gamer magazin tagja lehetsz, ahol aktivitásodat tényleg megháláljuk!
Részletekért katt a kártyára!
Titanfall előrendelés, infók, ár, megjelenés

Journey Teszt

2012. április 21, szombat @ 20:00:20
Kategóriák: Cikkek, Friss tesztek, Kiemelt cikkek, PlayStation 3, Sony
Avatár ZandalSzerző: Zandal | További írásai
Immáron két évtizede Hardcore gamer, aki annyira elvetemült, hogy meg akarja osztani a gondolatait más játékosokkal, még ha az más is, mint a nagy közönségé.

A thatgamecompany játékai eddig mindig egy másik dimenziót képviseltek a mai mainstream játékokkal szemben, mondhatni a játék élvezetét és annak művészi vezérfonalát próbálták megragadni, sutba vágni mindazt, ami ma „menő” és milliókat érdekel. Legújabb játékuk, a Playstation Network exkluzív Journey ugyanebben a kategóriában indul, hisz ismételten egy varázslatos mesébe csöppenhetünk bele.

Most akkor milyen játék is a Journey? Nehéz megmondani, sőt majdhogynem lehetetlen kategorikusan venni ezt a tulajdonságát, vagy azt mondani róla, hogy ilyen vagy olyan. Mindenkinek más lesz, minden játékos mást fog meg- és átélni azon idő alatt, amíg átszellemül a zene és a képi összhatás alatt. Köszönhető ez annak, hogy a Journey-ben nem találkozunk új, vagy formabontó ötletekkel, de maguk az ötletek jelenléte, megvalósítása egy teljesen új és különleges formában tér vissza, így alkotva meg egy igazán egyedi képi- és érzéki világot.

A cél már a kezdetek kezdetén egyértelmű; utunk a messzi távolban lévő kettéhasadt hegyhez vezet, mely mögül a fényesség igazi jelzőfényként hívogat minket, oda kell mennünk, oda kell utaznunk. Nincs is hát más dolgunk, mint eljutni a rideg ormokig, ez persze nem olyan egyszerű, hisz egy igazi mesebeli utazás részesei leszünk azon röpke két-három óra alatt, melyet a Journey kínál első végigjátszás alkalmával.

A Journey-ben egy ismeretlen, egykoron tündöklő és fénykorát élő, mára már csak ősi romokon megtalálható festéseikről felismerhető törzs tagját vehetjük irányításunk alá, ki szótlansága ellenére tökéletesen illeszkedik a játék euforikus világába. Sokat nem tudhatunk meg a karakter előtörténetéről, de ahogy haladunk előre, úgy világosodunk meg és tesszük a helyére a kirakós misztikus darabkáit.

Főhősünk irányítása roppant egyszerű és kézre álló, sok képességet nem kell elsajátítanunk, egyedüli plusz dolog a sálunk, mely arra hivatott, hogy nagy mélységeket és nagyobb távolságokat tudjunk megtenni egy-egy suhanás által. Eme messzeségek áthidalását egyedül sálunk hossza és a rúnák sokasága szabályozza, hisz azt a több helyen is elszórt és elrejtett mozaik darabokkal növelhetjük meg.

Különleges kendőnket időnként fel is kell tölteni, hisz használat során viszonylag gyorsan elfogy az „energiája”, így nem lehetséges végtelen mennyiségben felhasználni annak extra képességét. Erre a legjobb módszer az, ha az adott helyeken a szél forgatta mágikus stóla-darabkákkal feltöltjük magunkat, vagy mikor egy másik játékoshoz nagyon közel állva hagyjuk, hogy hullámokban átáramoljon belénk a furcsa, homokröptető energia.

A játék felépítése és az azon belül található fejtörők, ötletek nem újdonságok, a fejlesztők nem találták fel a spanyolviaszt, viszont ennek ellenére olyan jól dolgoztak a rendelkezésre álló alapanyaggal, hogy a késztermékben minden újnak, de ugyanakkor ismerősnek tűnik. A feladatok nem igazán kihívóak, aki már játszott logikai, vagy platformer játékkal nem fog benne kihívást találni, ám a játék célja nem is ez, hanem a totális kikapcsolódás, a játékélmény.

Ami viszont igazán jó és jól működik, az a játék más játékosokkal karöltve. A Journey állandó online kapcsolatának hála nem egyedül kell megismernünk eme különleges utazás rejtelmeit, hanem más játékosok is részt vesznek benne és akár együtt is játszhatunk velük, mindenféle kommunikáció nélkül (már ha az egymás felé morzézást a rúna-hullámainkkal nem vesszük kommunikációnak).

Persze az előnyök nem csak az élményben materializálódik, hanem az együttműködésben is, hisz akár segíthetünk is a másik játékosnak, vagy éppen ő lehet a mi megmentőnk, mikor a hatalmas és félelmetes kőkígyók elől menekülünk.

Ez egy varázslatos utazás, mely során nem csak a szemünk van megdolgoztatva a bűvöletes látvánnyal, hanem a lelkünk is. A thatgamecompany-nak sikerült valami fantasztikus atmoszférát teremteniük legújabb alkotásukban, mely vizualitás terén is egyedülálló, de leginkább a zene járul hozzá ahhoz az érzéshez, melyet a Journey ad. A prezentáció alatt nem a manapság megszokott, sok millió poligonra és effektre épülő elképesztő képi világra kell számítani, hanem az erőforrások emberi, és nem gépi kihasználására fókuszáló képsoraira.

A Journey az a játék ahol a művészet felülír mindent, így annak bemutatása kapta meg az abszolút elsőbbséget, persze nem elhanyagolva a valós megvalósítást sem. A Journey csodaszép játék, sőt a maga stílusában és kategóriájában a legszebb, de értékét a már említett művészeti irányvonal adja, mely oly tökéletesen veszi ki a részét a hangulatból és a játék atmoszférájából, hogy már néhány perc után természetesnek vesszük, s csak ámulunk és bámulunk az utazásaink során.

A vizualitás nem minden, hisz a hangzás, jelen esetben a zene az, ami még rátesz egy lapáttal az élvezetre. A thatgamecompany zeneszerzője, Austin Wintory, olyan kompozíciót álmodott és valósított meg, mely teljesen egésszé és valami megfoghatatlanná teszi azt az utazást, melyet a Journey alatt élhetünk át. Austin-nak annyira sikerült megfognia a játék hangulatát, illetve a tálalással az átélést elősegítenie, hogy a komplett mű élménye messzemenőleg túlmutat minden egyes alkotóelemén (a mesés OST albumot erre hallgathatjátok meg)!

A Journey korántsem az a „tipikus” játék. Ez egy valódi, képzeleteket felülmúló utazás, mely során minden játékos egy teljesen új és egyedi élményben részesülhet. A thatgamecompany ismételten egy hihetetlen élménnyel gazdagította a játékos világot, melyre nem lesz mindenki vevő, de aki egy pici hajlandóságot is érez aziránt, hogy kipróbálja, akkor ne habozzon, azonnal vesse bele magát!

A játék egyetlen hibája nem más, mint a rövidsége. Még PSN játék lévén is kevésnek tűnik a 2-3 óra, ám homokszemnyi hosszúsága ellenére maximálisan megéri a pénzét! A hangulat, az a hihetetlen érzés, melyet nyújtani tud újra és újra arra fog késztetni, hogy elérd a kettéhasadt hegy csúcsát nem egyszer, nem kétszer, hanem sokkal többször, mint elsőre képzelnéd!

8
A Journey egy különleges, művészi alkotás, mely szakít a hagyományosnak mondható „játék” definíciójával és egy olyan élményben részesít, melyet manapság nem igazán könnyű megtalálni és elérni. A maga kategóriájában egy mestermű!
Journey Teszt | Galéria
Kommentek
  • Avatár Elek
    Elek 2012. április 21. szombat at 20:43

    Eddig nagyon viszolyogtam tőle, de most már eldöntöttem! Következő héten vennem kell egy feltöltőkártyát, mert ezt most már ki akarom próbálni! Valami jó tipp, hogy merre lehet kapni angol PSN-re ilyen kártyát vagy kódot? :)

    Link
    • Avatár ZsoSim
      ZsoSim 2012. április 22. vasárnap at 12:13

      http://www.livekodok.com

      Mellesleg életem egyik LEGjobb cikke volt. 2x is elolvastam egymás után annyira megbabonázott a szenvedély ami az írásból árad.
      BTW a stuff OST már leszedtem a soundcloud-rol ;

      Link
  • Avatár blakedashed
    blakedashed 2012. április 22. vasárnap at 16:12

    Elképesztő a cikk! Az ideg lekarmol a seggemig (már elnézést), hogy nincs PlayStation-öm. Nagyon érik egy beszerzése!

    (Mellesleg épp az OST-t hallgatom, és még Hollywood is megirigyelhetné, sőt, elképesztő.)

    Link
    • Avatár Jim
      Jim 2012. április 22. vasárnap at 18:11

      Még most is libabőrös vagyok, ha netezés / írás közben Austin munkáját hallgatom, egyszerűen földöntúli, amit ebben a projektben alkotott! :)

      Link
  • Avatár Necroman Mk2
    Necroman Mk2 2012. április 22. vasárnap at 19:57

    Mint indie játékos irigykedve nézek a Playstation 3 tulajdonosokra. A cikk meg szépen összefoglalta a játék lényegét.

    Link
  • Dobj egy kommentet!
    Be kell jelentkezned hozzászólás írásához.
Titanfall előrendelés, infók, ár, megjelenés